21 Nisan 2014 Pazartesi

Fikri Çıktı



Fikri çıktı konusunda bu ara cok soru var. Ben de ayrı bir baslik altinda yazıyorum. Arkadaslar, projelerinize fikri cikti, multiplier event, teaching-training activity yazmak zorunda degilsiniz. O kısımları komple bos bırakmıs olmaniz projenizin kabul edilebilirliğini etkilemez. Fikri cıktı sudur: proje ekibinden bir ya da daha fazla kisinin, uzerinde "uzun zaman" calisarak, ciddi mesai harcayarak ortaya cıkaracagi ciddi bir egitim materyali, ciddi bir kitap, yepyeni bir egitim yontemi, yeni bir yazılım vs. Proje dahilinde proje tanıtımı amacıyla hazırlayacaginiz web sitesi, blog, kitapcik, brosur, anket sonucu, dergide ya da gazetede yayınlanacak bir makale fikri cikti degildir. Ha anket sonucu soyle bir durumda fikri cikti olabilir, anketi bir suru ulkeden yuzlerce kisiye uygularsınız. Sonucta oyle bir sey cıkar ki ortaya, bunu tum egitim dunyasi ile paylasmaniz gerekir. O zaman fikri cikti diyebilirsiniz. Bunu tanitmak icin de multiplier event duzenlersiniz. Kısaca fikri cıktı oyle basite alınacak bir konu degil, Dogrudan Onur Aydemir'in agzından yazıyorum bundan sonrakileri: "Projenizi degerlendirirken, biz ya da bagimsiz uzmanlar fikri cikti olarak yazdıgınız seyin gercek bir fikri cikti olduğuna inanmazsak bu hibeyi keseriz ve bu durum projenin inandiriciligini da düşürür!" Bunun otesi yok bence. Eger gercekten proje sonuclarinizi bir kitap (kitapcik degil) haline getirip, bir yayınevi tarafından basılmasını ve tum egitim dunyasıyla paylasilmasini, projeniz sonucunda ortaya cikan yeni ogrenme yonteminin tum dunyada kullanilabilir bir yontem olmasını, web sitesi uzerinden sürdürülebilir bir egitim vermeyi ve bunu surekli olarak takip etmeyi ongoruyorsaniz hic düşünmeden fikri cikti yazın. Kolay gelsin

6 yorum:

  1. Dilek Hanım,
    Ortaklar Submit Online dan önce Mandate belgesinden başka bir şey gönderecekler mi?Bu belge başvuru formunun sonunda bulunan kısım mı?
    Lütfen biliyorsanız acil yardım.
    GüngörAyar

    YanıtlaSil
  2. Hocam ortakların hepsi okulsa mandate belgesine gerek yok

    YanıtlaSil
  3. Dilek Hanım
    Ben faaliyetleri Implementation bölümüne yazarken kendim A1 A2 diye numaramı vereceğim? Yoksa onun için aşağıda bir çizelge var mı. Sabahtan beri uğraşıyorum ve hala anlayamadım. Cevap verirseniz çok ama çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. Implementation bölümüne A1A2 diye yazacaksınız

    YanıtlaSil
  5. Dilek Hanım,
    Yine ben.Acil yardıma ihtiyacım var.
    Excell formatındaki timetable ın sonunda bulunan;
    Project activity Types
    An
    On/An
    Mn
    En
    Cn
    N
    gibi harfler bu tabloda nereye yazılacak ve başvuru formunun hangi bölümlerindeki maddeler olacak?
    Teşekkürler.
    Güngör Ayar

    YanıtlaSil
  6. An - PROJECT MANAGEMENT AND IMPLEMENTATION ACTIVITIES
    On/An - INTELLECTUAL OUTPUTS/ACTIVITIES
    Mn - TRANSNATIONAL PROJECT MEETINGS
    En - MULTIPLIER EVENTS
    Cn - LEARNING/TEACHING/TRAINING ACTIVITIES
    n - number of the activity

    YanıtlaSil